0 Vergelijken
  • Altijd 100% natuurlijke producten
  • Levering binnen 2 tot 3 werkdagen
  • Vanaf €50,- GRATIS verzending

De historie achter familiebedrijf EUROstyle

Wie een betere wereld wil, moet daarvoor zelf het initiatief nemen. Dat is de gedachte waarmee ECOstyle (nu EUROstyle met daaronder de merken: VITALstyle, ECOstyle, AZ-style en VETstyle) meer dan 50 jaar geleden als eerste begon met het ontwikkelen en verkopen van ecologisch verantwoorde producten met een minimum impact op het milieu en de gezondheid.

Opa Zwart

De opa van de huidige bedrijfseigenaren, Jan Zwart, zat destijds in de aardappelhandel. Hij zag dat kunstmest, pesticiden en andere agro-chemicaliën de landbouw betere productiviteit brachten. Hij was echter erg bezorgd omdat gewassen gevoeliger werden voor ziekten, het gezonde bodemleven verstoord werd, en landbouwgrond verschraalde. In de zestiger jaren bestond het woord duurzaamheid nog niet, maar Jan Zwart dacht: “Dat moet toch anders kunnen!” Met 3 compagnons begon hij daarom in 1967 een handel in landbouwproducten op natuurlijke basis.

Het productportfolio breidde met de jaren uit. Onder leiding van twee zoons van de oprichter, Anne Jan en Herman Zwart, en met een bevlogen team werd het tuinsegment vanaf de jaren ’90 succesvol en werden ook diervoeding en agro-veterinaire producten geïntroduceerd.

Derde generatie aan zet

Inmiddels zit de derde generatie aan het roer: Jeanine en Jan Sido, dochter en zoon van Anne Jan Zwart. EUROstyle is inmiddels uitgegroeid tot een internationale organisatie met vestigingen in België, Denemarken en Oostenrijk. Via een distributeur zijn de EUROstyle-producten ook in Rusland verkrijgbaar.

Veel is dus veranderd, in de wereld en binnen EUROstyle, maar één ding is hetzelfde gebleven:

Met elk EUROstyle product dat particulieren en professionals gebruiken, dragen zij bij aan herstel en behoud van de natuurlijke balans van plant en dier. Zo geven we samen de wereld een stukje beter door aan volgende generaties.